مرکز جامع دانلود ایران

دانلود انواع کتاب ، بازیهای کامپیوتری ، فیلم ، موزیک ، قالب وبلاگ و عکس

مرکز جامع دانلود ایران

دانلود انواع کتاب ، بازیهای کامپیوتری ، فیلم ، موزیک ، قالب وبلاگ و عکس

دانلود رایگان چند کتاب معروف :


دانلود کتاب راهنمای سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید‎

نام کتاب :  راهنمای سیستم عامل اندروید

نویسنده :  محمدرضا رشیدی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۷۵۶  کیلوبایت

توضیحات :  اندروید نام سیستم‌عاملی است که گوگل برای تلفن همراه و لوح‌ رایانه و هم اکنون برای تلویزیون نیز عرضه می‌نماید و با همکاری ده‌ها شرکت بر روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید قرار می‌دهد. اندروید بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌است. شما با مطالعه این کتاب به طور کامل با موارد زیر آشنا می شوید:

- اطلاعات مقدماتی و عمومی درباره سیستم عامل اندروید، نحوه بروزرسانی و کار با آن

- رابط کاربری، ویجت ها، تنظیمات، پوشه ها و استفاده از تنظیمات اختصاصی

- نرم افزار ها و بازی ها

- روش دریافت نرم افزار و بازی

- روت کردن، فواید آن و روش انجام آن

- مباحث بیشرفته و بسیاری از مباحث دیگر


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۴ دیدگاه

دانلود کتاب رمان دگرگونی

دگرگونی‎

نام کتاب :  دگرگونی

نویسنده :  میشل بوتور

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۲۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۵,۲۷۰  کیلوبایت

توضیحات :  «دگرگونی» روایت زندگی مرد میانسالی است که درگیرودار ماجرای عاشقانه‌ای رنگ می‌بازند و در جست‌وجوی هستی از دست رفته به درون خودش نقب می‌زند و در این حال و هوا آنچه به کنشی واقعی در او می‌انجامد واقعیت تغییر یافته اوست که در انتها منجر به تصمیمی متفاوت شود. این کندوکاو درونی شخصیت اصلی رمان، زوال آدمی است که هیچ گاه با خودش تنها نبوده و در خیال پردازی‌های ماهرانه شخصی عاشق پیشه قلمداد می‌کرده است. او برای مقابله با واقعیات و رودررویی با آنها لحظه‌لحظه‌ی زندگی‌اش را همچون پلان‌های یک فیلم به تصویر می‌کشد که مخاطب از شنیدن آن به هیچ روی خسته نمی‌شود. قطار نماد زندگی است، حرکت‌ها و سکون‌هایش از آن جهت به زندگی شباهت دارد که همچون زندگی تولد و مرگ را با هم دارد.  این رمان در قطار روایت می‌شود. «لئون دلمن» ماجرای عاشقانه‌اش که در همین قطار شروع شده را در ذهن به تصویر می‌کشد و مخاطب نیز به عنوان یکی از مسافران قطار پاریس- روم در کوپه درجه‌ی سه حضور می‌یابد و نامی برای خود می‌گزیند. «میشل بوتور» به عنوان یکی از پیشگامان «رمان نو» بانگاهی منحصر و نیم‌نگاهی به رمان سنتی توانسته به نوعی از «رمان نو» دست پیدا کند که در نوع خود بی‌نظیر است و در واقع او نویسنده‌ای صاحب سبک است که با شیوه‌ای کاملاً متفاوت از پیشگامان «رمان نو» محسوب می‌شود.

«رمان نو» حکایت از نویسندگانی است که به شخصیت محوری رمان تکیه نمی‌کنند و روان شناختی مسائل را مهم نمی‌شمرند ، در «رمان نو» مساله رقابت کردن با هویت شخصی و نشان دادن زوال آدمی مهم نیست بلکه دقت‌هایی که در مقابل واقعیت قرار می‌گیرد یکی از اصولی است که آنها به آن تکیه دارند و در «دگرگونی» ما می‌توانیم با حضور در لایه‌های درونی روایت رمان به این مهم دست پیدا کنیم که قهرمان، دیگر مرکز رمان نیست و «شما» ی میانی بین اول شخص و سوم شخص که قهرمان رمان را مورد خطاب قرار می‌دهد، فاصله‌هایی هستند که توسط نویسنده به وجود آمده تا مرکزیت زدایی قهرمان حفظ شود. این مرکززدایی در ساختاریت متن یکی از مفاهیم کلی است که در پست‌مدرن به آن توجه می‌شود.


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۲ دیدگاه

دانلود کتاب غیبت نعمانی

غیبت نعمانی‎

نام کتاب :  غیبت نعمانی

نویسنده :  محمّد بن ابراهیم نعمانی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۱۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۳۵۰  کیلوبایت

توضیحات :  کتاب الغیبة اثر محمّد بن ابراهیم بن جعفر معروف به نعمانی است. این کتاب یک از قدیمی‌ترین کتاب پیرامون امام دوازدهم شیعیان و مسائل مربوط به ظهور می‌باشد که در سال ۳۴۲ هجری قمری در اوایل غیبت کبری به تالیف درآمد. نعمانی برای رفع شکی که پس از مرگ امام یازدهم شیعیان حسن عسکری میان ایشان افتاده بود، این کتاب را نوشت با این امید که شیعیان ضرورت غیبت را ثابت کنند. وی درباره انگیزه نوشتن این کتاب بیان می‌کند:«من در جامعه می‏دیدم شیعیان و علاقه‏مندان به محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین به گروه‏های مختلفی تقسیم شده ‏اند و نسبت به امام زمان و ولی امر و حجت پروردگار خود سرگردان گشته‏ اند. پس از بررسی، دلیل آن را غیبت آن حضرت یافتم، چنان که رسول خدا و حضرت علی و ائمه معصومین نیز به آن اشاره نموده‏اند؛ لذا به یاری خداوند بر آن شدم تا روایاتی که مشایخ بزرگ روایی از امیر المؤمنین و ائمه معصومین درباره غیبت امام عصر روایت کرده‏اند جمع‏ آوری نمایم. بسیاری از روایاتی که هم اکنون در اختیار من است را علمای اهل تسنن نیز روایت کرده‏ اند. البته روایات آنان در این باره بسیار گسترده ‏تر از روایاتی است که هم اکنون در اختیار من می‏باشد.»


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۲ دیدگاه

دانلود کتاب طلای خدایان

طلای خدایان‎

نام کتاب :  طلای خدایان

نویسنده :  اریک فون دانیکن

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۶۲

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۳,۲۰۰  کیلوبایت

توضیحات :  کتاب طلای خدایان چهارمین اثر دکتر اریش آنتون پاول فون دنیکن (Erich Anton Paul von Däniken) نویسنده کتاب‌ های نظریات فضانوردی باستانی است که در سال ۱۹۷۲ به چاپ رسید. اریش فون دنیکن ۱۴ آوریل ۱۹۳۵ در زوفینگن سوئیس متولد شد. او فارغ‌ التحصیل کالج اس تی مایکل در فرایبورگ است. اولین اثر فون دنیکن ارابه خدایان بود که پرفروش‌ترین کتاب در آلمان و آمریکا بود و بعدها در ۳۸ کشور دیگر نیز چاپ این کتاب با استقبال فراوانی روبرو شد . نظریات وی در این کتاب باعث شد تا وی را پدر نظریات فضانوردی باستانی لقب بدهند. او ۲۶ کتاب مختلف نوشته‌است که به ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است و حدود ۶۰ میلیون جلد از آنها در سراسر جهان بفروش رفته‌است.


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۲ دیدگاه

دانلود کتاب راهنمای تعمیر اتومبیل های سواری

تعمیر اتومبیل‎

نام کتاب : راهنمای تعمیر اتومبیل های سواری

نویسنده : شبکه آموزش

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۲۲

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۴۴۹ کیلوبایت

توضیحات : اتومبیل ، وسیله ای است که امروزه زندگی بدون آن غیرممکن شده است . اتومبیلها معمولاً دارای قسمتهای پیچیده ای می باشد که در قدیم بدین شکل نبوده است.یک اتومبیلی که ما امروزه از آن استفاده می کنیم از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است و برای اینکه حرکت بکند احتیاج به نیرو دارد نیرویی که برای حرکت اتومبیل ایجاد می شود توسط موتور یا مولد قدرت است که نیروی لازم را برای حر کت اتومبیل ایجاد می کن د . موتور، دارای یکسری قطعات است که با یکسری هماهنگی با هم کار می کنند. جدای از موتور،یک سری سیستم های است که روی موتور کار می کند، مثل سیستم سوخت رسانی، سیستم جرقه، سیستم روغن کاری ، خنک کاری، که همگی این موارد کارشان در رابطه با موتور است. کتابی که در اینجا میتوانید دانلود کنید کتابی است در مورد آشنایی با تعمیر اتومبیل های سواری و کسانی که تمایل دراند با این کار آشنا شوند مطالعه این کتاب میتواند مفید باشد. فصلهای کتاب شامل موارد زیر است :

آشنایی با ابزار و وسایل کار در رشته اتومکانیک – اندازه گیری با ابزار دقیق – طرز خواندن کولیس – میکرومتر – طرز کار با میکرومتر – طرز خواندن میکرومتر – آشنایی با اصول کارکرد موتورهای احتراقی داخلی – تفاوت میان موتور بنزینی و چهار زمانه دیزل – موتور دو زمانه – نسبت تراکم – موتور کشت طریقه تفکیک و بررسی قطعات – تفکیک و بررسی قطعات – عیوب سر سیلندر – وظیفه واشر سرسیلندر – پیستون – فلایویل – انواع برشهای سیلندر – بستن قطعات موتور – عیوب میل لنگ – تعریف گریب پاژ


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۳ دیدگاه

دانلود کتاب کاشت موی طبیعی به زبان ساده

کاشت موی طبیعی‎

نام کتاب : کاشت موی طبیعی به زبان ساده

نویسنده : دکتر تورج مکرمی

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۹۶

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۴,۸۲۰ کیلوبایت

توضیحات : کاشت موی طبیعی به زبان ساده» به قلم دکتر «تورج مکرمی»متخصص پوست ومو و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران ترجمه شده است . کتاب کاشت موی طبیعی ترجمه «surgical hair restoration» تالیف دکتر«رز» و دکتر «کول» است و اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه کاشت مو ارائه می‌دهد. کتاب«کاشت موی طبیعی به زبان ساده» در ۱۸ فصل و ۹۵ صفحه نوشته شده است. نویسندگان کتاب مطالب را به صورت پایه‌ای و با زبانی ساده برای خواننده شرح می‌دهند، به طور مثال در ابتدا درباره آناتومی طبیعی بدن صحبت می‌کنند، سپس درباره اهمیت مو در زیبایی چهره توضیح می‌دهند و پس از آن الگوهای مختلف ریزش موی طبیعی را ارائه می‌کنند. مولفان، در این کتاب اذعان می‌کنند که درمان طاسی با دارو موقتی است و با قطع دارو بیمار مجدداً به وضعیت سابق برمی‌گردد،‌ اما با کاشت دائمی مو، فرد می‌تواند برای همیشه مو داشته باشد. در این کتاب درباره روش‌های مختلف جراحی از جمله کاشت موی طبیعی با روش «FUT» که بهترین روش ترمیم طبیعی موهای ریخته شده است، مطالبی می‌خوانیم و سپس بیماران با مراحل مختلفی از ورود به مطب، مشاوره پزشک تا مرحله کاشت مو و مراقبت بعد از عمل آشنا می‌شوند. این کتاب می‌تواند برای افراد عام که در فکر کاشت مو هستند راهنمایی خوب و همچنین برای دانشجویان رشته پزشکی کتابچه‌ یادآوری مفیدی باشد.


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۰ دیدگاه

دانلود نسخه تایپ شده و با کیفیت کتاب دو قرن سکوت

دو قرن سکوت2‎

نام کتاب :  نسخه تایپ شده و با کیفیت کتاب دو قرن سکوت

نویسنده :  دکتر عبدالحسین زرین کوب

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۲۱

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۱۱۰  کیلوبایت

توضیحات :  دو قرن سکوت کتابی درباره سرگذشت ایران در دو سدهٔ نخست پس از سلطهٔ اعراب است. نام کتاب به خفقان و سکوت حاکم بر ایران در آن دو قرن اشاره دارد.«دو قرن سکوت»، تاریخ حوادث سیاسی و اجتماعی ایران است در دو قرن آغازین اسلام. آنچه در آن دو قرنی که از سقوط دولت ساسانی تا روی کار آمدن دودمان طاهریان (نخستین دودمان ایرانی پس از اسلام) بر ایران گذشت. تاریخ این دو قرن ایران را، پیش از این نویسندگان و تاریخ‌نویسان به اجمال و اختصار بیان کردند و فقط به ذکر این مطلب اکتفا کردند که در تمام مدت این دو قرن، ایران در زیر سلطه تازیان بود و چنان تحت استیلای اعراب قرار داشت که مردم ایران حتی خط و زبان خود را فراموش کردند. در صورتیکه که این دو قرن روزگار انقلاب‌ها و کشمکش‌های مهم بوده‌است. قیام‌های بزرگ در طی آن پدید آمده‌است و حوادث مهم و شگرف بی‌نظیری مانند جریانات ابومسلم و مقنع و بابک و مازیار و افشین در این روزگار به صحنه حوادث تاریخ ایران پای نهاده‌است. عقاید و افکار تازه مانند آیین شیعه و زیدیه و نهضت‌های مهم مانند نهضت شعوبیه و سیاه جامگان و سپید جامگان و سرخ جامگان در این روزگاران روی نموده‌است. «دو قرن سکوت» نخست به صورت پاورقی در نشریه «مهرگان» ارگان «جامعه لیسانسیه‌های دانشسرای عالی» چاپ شد. سپس در سال۱۳۳۰ برای نخستین بار به صورت کتاب توسط همان نهاد منتشر شد. پس از نخستین انتشار در زمان پهلوی دوم، به سرعت چاپ اول «دو قرن سکوت» نایاب می‌شود. دکتر زرین‌کوب به تجدید چاپ رضایت نمی‌دهد تا در فرصت مناسب به تجدید نظر دربارهٔ کتاب بپردازد. زرین‌کوب جوان، پنج سال وقت و انرژی صرف می‌کند و منابع متعدد را از دیده می‌گذارند تا در اردیبهشت ۱۳۳۶ متن گسترش یافته و تجدید نظر شده اثر از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر می‌شود. او در مقدمهٔ ویرایش دوم، برخی از انتقادات ویرایش اول کتاب را ناشی از جوانی و تعصب خود در آن هنگام می‌داند.

از فروردین ۱۳۳۶ متن «دو قرن سکوت» از چاپ دوم به بعد تغییر نکرد و چاپ‌های بعدی بر پایهٔ همین متن انجام شده‌است. «دو قرن سکوت» پس از انقلاب بطور رسمی توسط انتشارات جاویدان منتشر شد که یک هفته بعد از انتشار جمع‌آوری شد. سرانجام پس از گذشت بیست سال از پیروزی انقلاب، کتاب «دو قرن سکوت» مجوز چاپ گرفت و انتشارات سخن، چاپ نهم آن را منتشر کرد. در ابتدای این کتاب نقد مطهری بر این کتاب که بخشی از کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» بوده‌است عیناً آورده می‌شود که به تحلیل‌های زرین کوب (برای قابل چاپ شدن کتاب و اخذ مجوز وزارت ارشاد) پاسخ داده شده‌ است.


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۲۲ دیدگاه

دانلود کتاب آموزش حرفه ای ساخت اتوران – Autorun

آموزش حرفه ای اتوران 2‎

نام کتاب :  آموزش حرفه ای ساخت اتوران – Autorun

نویسنده :  جواد احشامیان و حامد حیدری

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۴۶۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۴,۲۴۰  کیلوبایت

توضیحات :  مطمئنا شما نیز با CD هایی که با قرار دادن در درایو cd به صورت خودکار اقدام به باز نمودن پنجره ای برای کاربر می کنند روبه رو شده اید. به این عمل و برنامه هایی که بدین شکل می باشند Autorun می گویند. طراحی و ساخت atuorun ها به منظور راحتی بیشتر کاربران با cd ها می باشد. به عنوان مثال در بسته نرم افزاری که شامل چندین cd می باشد و در هریک از آنها تعداد زیادی از نرم از افزارها قرار گرفته است توسط autorun ها این برنام ها لیست می شوند و اسامی هریک از آنها به خود نرم افزار لینک شده تا کاربر به راحتی برنامه مورد نظر خود را یافته و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن نصب کند. همچنین از autorun ها می توان در ساخت cd های آموزشی نیز بهره برد. قرار دادن تصاویر و فیلم های آموزشی به همراه آموزش ها به شکل چند رسانه ای در جذب مخاطب و همچنین یادگیری آسان تر مطالب برای کاربر تاثیر گذار می باشد. برای ساخت autorun ها از نرم افزارهای مختلفی می توان استفاده نمود که توسط تولید کنندگان دنیای نرم افزاری برای کاربران ساخته شده است. در کتاب حاضر به بررسی و ساخت اتوران به صورت حرفه ای توسط نرم افزار Autoplay Media Studio 8 پرداخته است.


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۹ دیدگاه

دانلود کتاب حل المسائل ریاضی ۲ – دوم دبیرستان

حل ریاضی 2‎

نام کتاب :  حل المسائل ریاضی ۲ – دوم دبیرستان

نویسنده :  محمدحسین مصلحی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۵۶

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۱۵۰  کیلوبایت

توضیحات :  اکنون ریاضیات بیش از هر زمان دیگر ملموس شده و نقش حیاتی یافته است در ربع‌قرن گذشته، ریاضیات و روش‌های ریاضی به جزء لاینفک، فراگیر و اساسی علوم و تکنولوژی و اقتصاد تبدیل شده است که در آستانه قرن بیست و یکم ناتوانی در درک یا به کارگیری ریاضیات نماینگر یک شکاف آموزشی است. بارها خودمان را عقب افتاده نامیده‌ایم، اما هرگز سعی نکرده‌ایم در جهت رفع این معضل گامی برداریم چون فکر می‌کنیم از ما بهترون هستند معلمان از درس نخواندن شاگردان شکایت دارند و دانش‌آموزان به محض گرفتن نمره بد از معلمان و نحوه تدریس آنها شاکی هستند اکثر والدین هم فکر می‌کنند این کار از عهده‌ی انها خارج است در آخر هم همه از زیر بار مسئولیت در می‌روند و از برعهده گرفتن قسمتی از خطاها، شانه خالی می‌کنند. تنها و تنها زمانی از حل المسائل استفاده کنید که تمام تلاش خود را برای حل مسأله به کار بسته اید. در غیر اینصورت اعتماد به نفس خود را برای حل حتی ساده ترین مسائل از دست خواهید داد.


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۰ دیدگاه

دانلود کتاب میهمانی دشت مگیدو

میهمانی دشت مگیدو‎

نام کتاب :  میهمانی دشت مگیدو

نویسنده :  آمین اشکور

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۱۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۸۱۵  کیلوبایت

توضیحات :  داستان میهمانی دشت مگیدو حکایت رنج است، رنج زنی از ابتدای موجود بودنش تا به هر زمان که خود اراده کند بر درد و رنجش خط پایان بکشد. داستانی که هیچ اسمی در آن دیده نمی شود الا نام چند مکان که مظهر ترس و شکنجه و عذاب و محدودیت و مقهوریت است در دنیای آدمهای امروز.شخصیت ها اسمی ندارند و تنها نامی که برده میشود اسم نامأنوسی است که در اثر کج فهمی برای یک دختر انتخاب شده، که این از عدم به رسمیت شناختن شخصیت مستقل آدمها و درد بی هویتی شان و همچنین ترس از هویدا شدن هویت اصلی شان حکایت دارد. قسمت اعظم داستان از زبان زنی مطلقه حکایت میشود که در خانه پدرش زندگی میکند و ارتباط چندانی با اجتماع بیرون ندارد. همه هم و غمش این است که نامزد جدیدش از محل کارش انتقالی بگیرد تا هر چه زودتر ازدواج کنند و بروند سر خانه و زندگی شان که شبی خاص، خواب دوست صمیمی دوران کودکی و بزرگسالی اش را که چند وقت پیش فوت شده میبیند. این خواب که شامل سفر دنیای زیرین دوستش است، بخاطر پیوندی  که با زندگی واقعی اش دارد، آن زن را دچار مالیخولیا میکند و باعث میشود به هر دری بزند تا تعبیرش را بیابد.


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۴ دیدگاه

دانلود کتاب سیستم شاسی و بدنه پراید

شاسی و بدنه پراید‎

نام کتاب :  سیستم شاسی و بدنه پراید

نویسنده :  پارس بوک

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۹

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۷۱۳  کیلوبایت

توضیحات :  به طور کلی خودرو از سه قسمت اصلی تشکیل شده  که عبارتند از بدنه، موتور و شاسی.  شاسی  در اصل یک چهار ضلعی است و از فولاد سخت به شکل ناودانی ساخته می شود که قسمت هایی مثل موتور و سیستم  انتقال قدرت  و سیستم  فنر بندی و سیستم ترمز و فرمان روی ان نصب می شود.  خصوصیات یک شاسی خوب عبارتند از :

۱)  تحمل بیشترین میزان وزن و تنش ممکنه

۲)  سبکی شاسی

۳)  کمترین حجم ممکنه

۴)  سهولت در پیاده سازی سیستم

۵)  هزینه پایانی جهت اجرای سیستم

۶)  توانایی تغییر فرم در موارد مورد لزوم و در  نقاط  مشخص  جهت  بالاترین میزان جذب ضربه

۷) توانایی حفظ استحکام و عدم تغییر فرم در قسمتهای حیاتی مورد  نیاز سیستم جهت حفظ بالاترین میزان ایمنی

۸)  توانایی مقاومت در برابر خوردگی  تاثیرات  شیمیای و همچنین توانایی کارکرد در گرمای گسترده

۹)  قابلیت تعمییر ساده و بازیابی خصوصیات اولیه

۱۰)  انتقال کمترین میزان لرزش و صدا به قسمتهای درونی اتاق


ادامه مطلب و دانلود این کتاب ۱۳ دیدگاه

دانلود کتاب فرهنگ لغت فارسی به کردی

فرهنگ لغت کردی‎

نام کتاب :  فرهنگ لغت فارسی به کردی

نویسنده :  حهمه کهریم عارف

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۷۱۴

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۳,۹۹۰  کیلوبایت

توضیحات :  زبان کردی به زنجیره گویشی ای گفته می‌شود که کردها هم اینک با آن سخن می‌گویند. زبان کردی یا زبانهای کردی از زبانهای ایرانی شاخه غربی هستند که با زبان فارسی و بلوچی خویشاوندی دارند. تعریف یک زبان به عنوان «کردی» همواره دستخوش عوامل غیر زبان‌شناختی به‌ویژه عوامل سیاسی، و فرهنگی است. در واقع «زبان کُردی» به مانند زبان فارسی به معنای یک زبان با یک شکل استاندارد و مرز و تعریف مشخص نیست بلکه امروزه به طیفی از زبان‌های ایرانی شمال غربی اطلاق می‌شود که گاه به هم نزدیک و گاه نسبت به هم از نظر زبان‌شناسی دورند. این زبان‌ها که در پی تصمیمات اجتماعی/ سیاسی در دوران معاصر نام «کردی» به خود گرفته‌اند عبارتند از: کرمانجی، کلهری، سورانی، گورانی و اورامانی. زبان زازا را نیز گروهی جزو زبان‌های کردی به‌شمار آورده‌اند. شبیه‌ترین زبان‌ها به زبان کردی بلوچی، گیلکی، و تالشی هستند، این زبانها نیز متعلق به زیرگروه شمال غربی زبانهای ایرانی هستند. از دیگر زبانهای مشابه به زبان کردی که زیرگروه جنوب غربی زبانهای ایرانی به شمار میایند، لری و بختیاری و فارسی هستند.که هرکدام در مناطق وسیعی تکلم میشوند.


ادامه مطلب و دانلود این کتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد